Stukker

Stukker a veszedelmes onlinefegyver.

Friss topikok

  • stukker: Igen.:) (2014.05.21. 18:37) Onlány
  • Kukucs: Egyetertek a Petyaval meg az irasoddal is....mivel mindkettotoknek igaza van. Az egesz orszag buzl... (2012.12.23. 22:43) Oktatási reformunk margójára
  • Pop40: @Gerilgfx: "ennyi erővel te is lehetsz a miniszterelnök, szépen megfésülködsz, majd bejelentessz... (2012.12.14. 21:34) Unortodox fiatalok
  • Kukucs: az long island cocktail te szanalomdozer nem long beach... :) (2012.07.13. 00:40) Édentől keletre
  • Valika kv: Mi a telefon számod?? EFOTT-ról jelentkezünk!!! Minden jót!! (2012.06.29. 00:19) Gyors bejegyzés

Linkblog

Szabadság

2008.01.21. 16:40 stukker

    Mikor tudjuk azt hogy akadály előtt állunk, akkor érezzük csak, hogy valami gátol bennünket, valami nem engedi szabadjára gondolatainkat, valami visszatart, valami megfog, két kézzel ránt vissza és nem tudjuk mi ez a szenvedés mi ez a kín. Felelősség van rajtunk és tudjuk, hogy nem menekülhetünk előle, meg kell csinálni, végre kell hajtani, pedig elmenekülhetnénk előle bármikor, nem kerül semmibe de érezzük hogy nem ez lenne a helyes. Túl nagy kín, túl nagy gyötrelem, túl nagy szenvedés minden perc míg nem teljesítjük a néha csak magunk állította problémák tömkelegét. Előre tekintünk, hogy legyen már vége, legyek túl rajta, éljem már át. Pedig megélni kell, megcsinálni, akár mekkora stresszel és idegeskedéssel is, de ez az akadály az ami olyan csodálatos lesz ha helyesen tiszta lelkiismerettel és milliónyi szenvedéssel is párosult. Mennyi ilyet kell minden embernek megélnie, átéreznie, de utána, utólag tudja hogy helyesen cselekedett és nem dobta le magáról ezeket a mesterséges vagy szükséges akadályokat. Ez a felelősség és kötelesség. Ez az ami nélkül nem tudjuk értekelni a szabadságot, azt a fantasztikus felszabadító érzést, azt a minden zsigerből érkező jól esettséget, hogy megcsináltam, teljesítettem. Ettől vagyunk sokkal többek, ezekből fejlődünk, ezekből táplálkozunk, ezekből merítünk, ez ad erőt a továbbiakban, ez ad tapasztalatot. Erősnek érezzük magunkat tőle, szabadnak. Szabadnak. Úgy vagyok szabad hogy teljesítettem, megérdemeltem ezt a szabadságot, én csináltam, az én érdemem. A tükörbe nézve tudom, hogy bárhogy is sikerült, bármilyen eredménnyel is zárult, de tudom, hogy nem elveszett munka, nem sikertelen próbálkozás, mindent megtettem, mindent végrehajtottam. A lelkiismeretem tiszta és szabad. Ha el is buktam, akkor se veszi el már tőlem soha senki ezt az érzést, ezt a megkönnyebbülést, mellyel kivívtam önmagam szabadságát. Vesztes és nyertes szabadság nincs ebben az esetben. Ha nyertem ha vesztettem, akkor is több vagyok, megérdemeltem. Ez egy becsületes tükör tiszta szabadság. Csak nyerni lehet. Ez a különbség a szabadság és a szabadosság között. A szabadság kiérdemelt, felelősséggel és kötelességgel párosul, a szabadosság meg csak tengés lengés, azt hiszem szabad vagyok attól hogy menekülök minden feladatom és kötelességem elől, mert félek velük szembenézni. Ez nagy különbség.

Sok Sikert Zsófi holnap!!!     

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://stukker.blog.hu/api/trackback/id/tr96306032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jaózsi 2008.01.22. 09:18:02

ahha...azért erre még aludnék egyet

stukker 2008.01.22. 14:39:19

nem értelek. bővebben plíz.

RIP heath ledger 2008.01.22. 23:56:04

"A szabadság kiérdemelt, felelősséggel és kötelességgel párosul"
Milyen kötelességre gondolsz? Te kinek, kiknek, vagy minek, miknek tartozol felelősséggel, illetve mik a kötelességeid?

stukker 2008.01.23. 01:31:38

A szabadságot csak az érdemli meg aki tudja is használni. Ma sokan nem tudják használni. A blaha királya is szabad ember. Szabadon lopott, csalt és késelt. Ő máshogyan értelmezte a szabadságát mint én. Az ilyen emberek nem érdemlik meg, mert semmit sem tették érte és nem csak azért mert törvényellenesen cselekedett, hanem azért mert azt se tudja hogy miket cselekedett. A demokrácia is a szabadságon és az egyenlőségen alapul csak hogy ez a kettő nem illik össze. Persze Churchillnek igaza volt, nincs jobb. Személyesen nem megyek bele mert nem tudom ki vagy. Ha nem haragszol.:)

Jaózsi 2008.01.23. 08:56:10

Ez kicsit ilyen "elbasztam a fiatalkorom a gürizésre, és nem vagyok benne biztos, hogy megérte, DE most bebizonyítom magamnak hogy nagyon megérte post érzését kelti. Mindenki arra törekszik, ami neki jó. Más-más a szabadság definíciója mindenkinek. Könnyen lehet, hogy aki szerinted "szabados" az nehezebb harcokat vívott meg.
Egyszóval ezzel óvatosan. Ez most vagy kicsit fellengzés, vagy nagyon akarsz magadnak bizonyítani.
Bocs, de demokrácia meg nem működik. Nálunk sem, máshol sem.

stukker 2008.01.23. 12:15:43

Érdekes, hogy így közelítetted meg. Semmi freudiánus gyerekkori csökevényem nincsen és talán aki ismer az tudja hogy milyen volt a gyerekkorom ha egyáltalán felnőttem.:)Megnyugtatlak hogy semmit se bántam meg az elmúlt huszonvalahány évem során. De a te gondoltaidból azt szűrtem le hogy nem értesz egyet velem ami nem baj, de mást nem nagyon tudtam kisilabizálni. A "más-más a szabadság definiciója mindenkinek"- ezzel egyetértek, de nem mondtál vele semmit. Ez volt az én defeinícióm amit leírtam. Kiváncsi vagyok a tiédre is.

new orleans 2008.01.23. 20:36:35

A szabadság érdem kérdése? Az érdemteleneknek miért nem jár? Ki az, aki érdem alapján osztogatja a szabadságot? Felsőbb hatalom? Isten? A Sors? Értelmezésed szerint a szabadság kiérdemelhető. Egy kisgyermek vajon nem szabad? Ő mivel érdemelte ki azt a spontán szabadságot, ha az rajta kívülálló, megszerezhető dolog?
A blaha királya szabad ember? Aki dühből árt másoknak, az az érzelmei rabszolgája, szabad embernek véletlenül sem nevezném. Jogilag szabad, mert bármit tehet, ez igaz (a szabadság jogi dimenziója alapján összeegyeztethető a szabadság és egyenlőség, ebben sem értek veled egyet. De a jogi dimenzió a legfelszínesebb, mert mesterséges. Bizonyos helyzetekben -lásd: háború- minden erkölcsi undormányt szabad tenni Miről beszélünk hát?!). De ki beszél itt a jogról? A szöveged is vegyesen a pszichológiai és spirituális szabadságról szól. A blaha királya egyik szempontból sem szabad. Nem is értelmezett szabadságot, csak engedett az indulatainak. Más káromkodik és iszik, ő késelt. Belső feszkót így eresztette ki, ami törvénybe ütköző. Igen, ez a szabadosság, öntudatlan cselekvés, mert az illető elégedetlen azzal, amilyen, kifelé kompenzált. Valaki önpusztít, szerencsére ebből van több. De a módszerének lehetnek biológiaitól kezdve mindenféle szociológiai okai. Valóban nem tudta miket cselekedett, de vajon te tudatosan irányítod az életed?! Ha úgy érzed, tök jól vagy és boldog, akkor nyilván igen. Én nem így érzem. Az írásod alapján. A bejegyzés nem is a szabadságról szól, hanem hogy te miért ÉRDEMELTED meg, miért szolgáltál rá. Mivel mindenkiben ott van a szabadság magja, csupán tudatosság és bátorság kérdése, hogy kiteljesíti-e. Te valami másról beszélsz.

stukker 2008.01.24. 01:23:59

Huáá. Először is köszönöm hogy ennyi időt rá pazaroltál. Ez egy összetettebb hozzászólás, jó kritikákkal kicsit szétszórt gondolatokkal, nyilván kommentezni nehéz is máshogy. Talán a válaszom külön írást érdemelne. Persze az írásom spirituális és valóban pszichológiai töltetű, másrészt inkább egy embernek írtam. De ha már így belemegyünk jobban azt nem bánom. Azt hiszem Hobbes-nál fogom majd kezdeni, aztán szociologizálunk és végül kitérek majd a jogra is, ez nem fellengzésnek tűnik remélem csak vázlat próbált lenni. De tekintettel arra hogy fáradt vagyok, így várd meg majd a New Orleans című írásom, amit megpróbálok a héten megírni. Ja és akár hiszed akár nem, én a szabadság pártján állok.

New Orleans 2008.01.24. 11:48:18

Az nem lényeg hogy kinek írod, ha a te gondolataid. Ne Hobbes-nál kezdjük, kezdjük nálad, és fejezzük is be ott. Engem nem érdekel (nyilván a többieket igen) hogy kitől mit olvastál és azok erről mit mondtak. Biztos vagyok benne hogy egy rakat szakirodalmat tudsz felhozni példaként, amit olvastál, művelt vagy, ez látszik.
Ha már a kérdéseimre válaszolsz, főleg a "te tudatosan irányítod az életed?!" kérdés érdekel igazán, Hobbes válasza kevésbé.
Bocs a szétszórtságért, régi szokásom hogy nem olvasom vissza amit írtam.
Ha egy embernek írtad, arra javaslom az e-mailt:)

stukker 2008.01.24. 12:35:12

tetszik a stílusod. Ne izgulj nem más gondolatait fogom visszaböfögni.:)
Ismerjük egymást?

Kukker 2008.01.28. 13:17:53

Mig ti irosgattok rola en csinalom es erzem....de nyugodj meg kedves N.O. hogy a kolyok se rest a cselekvesben...maskent nem lehetne a baratom....Tudatosan iranyitja e az eletet???? Hat ilyet meg olyan ember nem kerdez aki elt mar valaha is a sajat laban!!!! Hat akarhogyis igyekszunk nem tudjuk nullara csokkenteni a szerencse es a mazli faktort....Ez milyen hulye kerdes!!!!!Pont hogy amikor azt hiszed hogy te iranyitassz na akkor iranyitasz te a legkevesbe.....gondold csak szep lassan vegig most igy hirtelen mennyi mindentol is fuggsz....Te meg ne irosgass itt kolok hanem huzzal szepen kirandulni.. :)

stukker 2008.01.28. 20:17:22

Elmegyek. Én leszek a legmásnaposabb és a leggyorsabb, mert Golyó visszatér a pályára és a forralt borok világába. Azt hiszem sokat segítene a gyorsaságomon ha egy Utálom Slotát polóba térnék vissza. Na ez vicc volt. Peti üzeni hogy a piát már elpakolta a léceket még nem.:) A szombat holtpont lesz a kirándulásban, lehet akkor nem csatolok.:)

Medve 2008.01.29. 00:58:51

Kukker: :)

Zsöfi 2008.01.29. 08:31:13

Szerencséd van, Tömás hallode.Ma azért kapsz egy-két suhintást, nehogy visszakozz.(vagy hogy köll ezt írni..)

Zozibácsi 2008.01.31. 09:52:21

Gyertek ma inkább kultiba, haccacccccáréé lesz...kukker,Stukker...többieknek pedig szabadság!=nézz ki a buszon, merengj el és hallgass...mondjuk sigur rós-t...na akkor vmi olyat érez az ember;)

stukker 2008.01.31. 13:36:12

Tatán vagyok. Holnap megyünk sízni Kukkerral. De jövőhéten lehetne valami felfordulás Pösten.

mestahh · http://mestahh.blog.hu 2008.01.31. 14:27:20

Zozibacsi. En este nagyon mobil vagyok. Csak meg varom a fizetest :D
süti beállítások módosítása